Anul 3 și an suplimentar
Studenții din anul 3 din cadrul programelor de licență ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică ce doresc să susțină lucrarea de licență în sesiunea 2025 trebuie să se înscrie pentru a susține acest examen, chiar dacă au depus o cerere și în anii anteriori (dacă este cazul).
Studenții din anul suplimentar care au depus aceste cereri în anii anteriori, dar nu au susținut examenul de licență, trebuie să redepună cererile pentru acest an universitar. În situația în care coordonatorul lucrării nu este de acord cu continuarea colaborării și în anul universitar 2024-2025, studenții trebuie să își aleagă un nou coordonator.
Regulamente și documente ASE privind realizarea și susținerea lucrării de licență
- Regulament privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor universitare de licență
- Procedura de finalizare
- Ghid de bune practici
- ANTIPLAGIAT (opțional verificare anterior predare)
- Calendarul studentului
- Documentele din pagina Baza legislativă ASE cu privire la examenul de licență
Calendar, documente și informații utile
Cerere
Depunerea cererii privind alegerea temei și a coordonatorului până pe 31.10.2024.
Cerere
Depunerea cererii privind alegerea temei și a coordonatorului până pe 31.10.2024.
Depunere cereri pentru Informatică și Cibernetică
Important
Începând cu anul universitar 2024 – 2025 procesul de alegere a coordonatorului științific și depunere a documentelor aferente se va face exclusiv prin intermediul platformei https://als.csie.ase.ro ce a fost dezvoltată împreună cu studenți ai facultății CSIE.
Accesarea platformei se va face prin utilizarea contului de e-mail instituțional (@stud.ase.ro).
Important
Studenții din promoțiile anterioare care nu mai au acces la adresa de email instituțională și nu pot încărca cererea, o pot trimite prin email la adresa secretariat@csie.ase.ro. Pentru recuperarea adresei, dacă este cazul, vă rugăm contactați suportul tehnic la adresa it-suport@ase.ro.
Depunere cereri pentru Statistică
Cererile se transmit scanate prin email pe adresa diana.burciu@ase.ro.
Important
Studenții care nu transmit solicitare de colaborarea cu un profesor coordonator prin intermediul aplicației și nu semnează cererea până pe 31 octombrie 2024 își pierd dreptul de a susține lucrarea de licență în sesiunea 2025.
Verificarea antiplagiat
Încărcarea pe pagina Web a formei finale a lucrării de licență, în vederea verificării antiplagiat și a avizării de către coordonatorul științific.
Încărcarea lucrării
Ultima zi în care se poate încărca lucrarea.
Verificarea lucrărilor
Verificarea de către coordonatorii științifici a lucrărilor de licență încărcate.
Verificarea lucrării
Obținerea calificativului Admis / Respins.
STUDENȚII PROMOȚIEI CURENTE (anul curent și anul suplimentar) și ABSOLVENȚII PROMOȚIILOR ANTERIOARE (începând cu promoția 2012) vor încărca pe webstudent.ase.ro lucrarea de LICENȚĂ, în vederea acordării calificativului și a completării declarației de originalitate (verificare antiplagiat).
Important
Neîncărcarea lucrării conduce la respingerea cererii de înscriere.
ABSOLVENȚII PROMOȚIILOR ANTERIOARE (altele decât cele menționate la punctul 1) vor transmite lucrarea la adresa cercetare@ase.ro de pe adresa de email transmisă prin cererea de alegere a lucrării de finalizare.
Conform Regulamentului ASE, cererile ce nu primesc avizul coordonatorului științific, în faza de verificare, nu vor fi aprobate.
Informații suplimentare
Verificarea antiplagiat a lucrărilor de LICENȚĂ și acordarea calificativului Admis/Respins, de către coordonatorii științifici, pentru lucrările de licență încărcate |
- Studenții au posibilitatea verificării antiplagiat a propriilor lucrări;
Înscriere examen licență
Depunerea documentelor necesare înscrierii pentru susținerea examenului de licență.
Înscriere examen licență
Depunerea documentelor necesare înscrierii pentru susținerea examenului de licență.
(miercuri, 10.07 sunt acceptate documentele transmise până la
ora 14.00)
Studenții ale căror lucrări au fost Admise vor depune la secretariatele departamentelor documentele necesare înscrierii pentru susținerea examenului de licență.
Transmiterea ONLINE a lucrării de licență – versiunea validată
La departamentul de care aparține conducătorul științific, astfel:
- Pentru Departamentul de Informatică și Cibernetică Economică, studenții vor completa formularele de mai jos, unde vor atașa lucrarea în format PDF cu denumirea NUME_PRENUME_ACRONIM PROGRAM DE LICENȚĂ_PROFESOR COORDONATOR.PDF (Ex: POPESCU_IOANA_CIB_IONESCU_ION.PDF).
ATENȚIE: Accesarea formularului se face cu contul de e-mail instituțional (….@stud.ase.ro).- studenții de la specializarea CIBERNETICĂ ECONOMICĂ vor completa acest formular
- studenții de la INFORMATICĂ ECONOMICĂ (română, engleză și la distanță) vor completa acest formular
- Pentru Departamentul de Statistică și Econometrie, studenții vor transmite lucrarea în format PDF la adresa de e-mail diana.burciu@ase.ro cu denumirea NUME_PRENUME_ACRONIM PROGRAM DE LICENȚĂ_PROFESOR COORDONATOR.PDF (Ex: POPESCU_IOANA_STAT_IONESCU_ION.PDF).
Studenții din promoțiile anterioare care nu pot accesa e-mailul instituțional trebuie să transmită lucrarea pe e-mail, la departamentul de care aparține coordonatorul științific, astfel: - la adresa dice@ase.ro (Informatică și Cibernetică Economică),
- la adresa diana.burciu@ase.ro (Statistică și Econometrie),
salvată ca fișier PDF cu denumirea NUME_PRENUME_ACRONIM PROGRAM DE LICENȚĂ_PROFESOR COORDONATOR.PDF (Ex: POPESCU_IOANA_CIB_IONESCU_ION.PDF).
Înscrierea în vederea susținerii examenului
SE REALIZEAZĂ FIZIC, LA DEPARTAMENTUL DE CARE APARȚINE CONDUCĂTORUL ȘTIINȚIFIC, ASTFEL:
- PENTRU DEPARTAMENTUL DE INFORMATICĂ ȘI CIBERNETICĂ ECONOMICĂ LA SECRETARIATUL DEPARTAMENTULUI, SALA 2314, ETAJUL 3, CLĂDIREA MADGEARU, ÎN INTERVALUL ORAR 8:00-14:00
- PENTRU DEPARTAMENTUL DE STATISTICĂ ȘI ECONOMETRIE LA SECRETARIATUL DEPARTAMENTULUI, SALA 2606, ETAJUL 6, CLĂDIREA MADGEARU, ÎN INTERVALUL ORAR 8:00-14:00
Documente solicitate
Absolvenții promoției curente (2021-2024), inclusiv anul III suplimentar (2023-2024):
– Cererea de înscriere la examenul de finalizare a studiilor de licență (Anexa 1), datată și semnată olograf (ATENȚIE: titlul lucrării să fie identic cu cel din pagina WEB și cu cel de pe cererea pentru alegerea temei lucrării de licență);
– Declarația privind protecția datelor personale (Anexa 2), datată și semnată olograf;
– Declarația pe propria răspundere privind originalitatea lucrării de finalizare (Anexa 5) datată și semnată olograf;
– Copia cărții de identitate (2 exemplare);
– 2 poze ¾ identice (pentru diploma de licență);
– Fișa de lichidare. Formularul trebuie completat cu datele personale (partea de sus), datat și semnat olograf (partea de jos), SEMNĂTURILE DIN TABEL VOR FI OBȚINUTE DE CĂTRE FACULTATE;
– Dovada plății taxei de înscriere pentru susținerea examenului de licență (900 RON)– DOAR în cazul studenților din an suplimentar.
Absolvenții promoțiilor anterioare (altele decât 2021-2024 și anul III suplimentar 2023-2024):
– Cererea de înscriere la examenul de finalizare a studiilor de licență (Anexa 1), datată și semnată olograf;
– Copia cărții de identitate (2 exemplare);
– Diploma de bacalaureat și foaia matricolă (în original + copii nelegalizate);
– Copia certificatului de naștere;
–2 poze ¾ identice (pentru diploma de licență);
– Fișa de lichidare. Formularul trebuie completat cu datele personale (partea de sus), datat și semnat olograf (partea de jos), SEMNĂTURILE DIN TABEL VOR FI OBȚINUTE DE CĂTRE FACULTATE;
– Dovada plății taxei de înscriere pentru susținerea examenului de licență (900 RON);
– Declarația privind protecția datelor personale (Anexa 2), datată și semnată olograf;
– Declarația pe propria răspundere privind originalitatea lucrării de finalizare (Anexa 5), datată și semnată olograf.
Dosarele incomplete nu sunt acceptate la înscriere.
SUSȚINEREA FIZIC A EXAMENULUI DE LICENȚĂ – conform programărilor
NR. CRT. | DENUMIRE PROGRAM | FORMA DE ÎNVĂȚĂMÂNT | LIMBA DE PREDARE | ACRONIM |
1. | Cibernetică Economică | Învățământ cu frecvență | Română | CIB |
2. | Statistică și Previziune Economică | Învățământ cu frecvență | Română | STAT |
3. | Informatică Economică | Învățământ cu frecvență | Română | INFO_RO |
4. | Informatică Economică (în limba engleză) | Învățământ cu frecvență | Engleză | INFO_EN |
5. | Informatică Economică | Învățământ la distanță | Română | INFO_ID |
Susținere examen
Susținerea FIZIC examenului de licență pe comisii.
Susținere examen
Susținerea FIZIC examenului de licență pe comisii.
Componența comisiilor de licență
- Informatică Economică cu predare în limba Engleză
- Informatică Economică cu predare în limba Română
- Cibernetică Economică
- Statistică și Previziune Economică
Programul susținerii examenului de licență pe comisii va fi afișat cu 1-2 săptămâni înainte de examen.
Tematica și Bibliografia examenului
În cadrul examenului de licență, sesiunea iulie 2025, partea teoretică va fi evaluată prin întrebări adresate studenților în timpul prezentării. Cunoștințele evaluate sunt descrise în TEMATICA SI BIBLIOGRAFIA pentru examenul de finalizare a studiilor universitare de licență.
Alocare studenți pe comisie
Studenții vor susține lucrarea de licență în cadrul comisiei din care face parte coordonatorul științific. Daca acesta face parte din mai multe comisii, studenții sunt rugați să îl contacteze pentru a stabili în cadrul cărei comisii are loc susținerea. Pentru orice problemă, studenții sunt rugați să contacteze secretarul comisiei sau coordonatorul științific.
Informații suplimentare
- teme orientative pe coordonatori de licență Informatică și Cibernetică Economică
- teme orientative pe coordonatori de licență Statistică